CS:GO

Alla spelare måste vara medlem i föreningen LAN Experience, alla som fyller i formuläret för registrering blir automatiskt medlem i föreningen, att vara medlem är gratis!
Här är mappoolen samt reglerna till CS:GO

Mappool

de_inferno, de_dust2, de_cache, de_nuke, de_mirage, de_cobblestone, de_overpass

Regler

Definitioner

Spel: Counter-Strike: Global Offensive
Offensiv: Terrorist sida
Defensiv: Counter-Terrorist sida
Buggar: Det är inte tillåtet att använda sig av eventuella buggar i spelet.
Antal spelare: 10st (5on5)
Round Time: 1 minut 45 sekunder
C4 Timer: 35 sekunder
Halvtid: Halvtid är när man byter sida från Terrorist till Counter-Terrorist eller tvärtom.
Vinst: Det lag som når 16 rundor först
Övertid (MR3): Vid 15-15-resultat så är det övertid som gäller, övertid består av två halvor där tre rundor spelas varje halva. Varje spelare startar med $10 000 var. Lagen skall stanna i den sidan de spelade under sista halvtiden.

Lag och spelare

· Alla lag måste skriva upp sig med 5 spelare med deras rätta SteamID, reserver anmäls per mail till admins.
· Lagen får inte ändra spelare eller SteamID:s om inte en admin har godkänt det.
· För att bli godkänd i turneringen måste en admin godkänna er när ni anmält er, på mailet som ni får av admin måste ni sedan svara på.
· Det är inte tillåtet att spela med andra spelare/SteamID än det laget är anmälda med
· Det är tillåtet att påbörja en match med bara fyra spelare i laget, dock inte mindre än så
· Vi kräver att varje lag och spelare uppvisar sin bästa möjliga sida gentemot varandra, sina motståndare och admins.

Urval av kartor

de_inferno, de_dust2, de_cache, de_nuke, de_mirage, de_cobblestone, de_overpass

Sidval & kartval

· Vid flera kartor tillämpas ett röstningssystem enligt praxis eller admins va, information om system publiceras en vecka före turnering, förlorande lag väljer andra. Behövs det en tredje karta väljer det andra laget den. Man kör kniv om lag på den första kartan, därefter väljer man själv sida på sin egen karta.

Oavsiktliga händelser

· Serverkrasch — När servern kraschar / fryser / etc. och orsakar att matchens server slutar svara: – Om den 4:e rundan inte avslutats så startas matchen om. – Om den 4:e rundan har spelat, börjar matchen igen från samma ställning innan olyckan skedde, men med $6000 till vardera spelare.

· Klient Krasch — När en eller flera spelares datorer kraschar / fryser / etc. och orsakar att deltagaren inte kan fortsätta spela: – En paus under nästa rundas freezetime är tillåten till spelaren/spelarna återanslutit – Man får pausa spelet i fem minuter, efter fem minuter och spelaren är inte tillbaka på servern så får man spela fyra mot fem eller ta in en utav lagets fastställda ersättare. – Man får pausa en gång per sidhalva, dvs. en gång som Terrorist och en gång som Counter-Terrorist. – Innan man startar matchen efter en paus måste man kolla så motståndarlaget är redo.

Konflikter och tvister

· Försök inte avsiktligt att utnyttja eller försöka att hitta vägar runt reglerna.
· En admin kommer att använda sitt egna omdöme för att avgöra utgången av varje utnyttjande tvist eller dåligt uppförande.
· Alla konflikter måste hållas mellan admin och ledarei varje lag (eller trustee).
· Konflikterna är inte tillåtet att diskutera utanför de personerna som deltar i konflikten, tills det är löst.
· Bryter man mot någon av dessa regler blir det ett straff som en admin bestämmer.
· Alla matchens konflikter måste lämnas in av en lagledare (eller trustee) till en utav turneringens administratörer direkt efter avslutad match.
· Du kommer i kontakt med admins via Mail info@lanxp.se. Spelaren skall även använda det nick som den har registrerat för spel, samt bära lag/klantagg för att underlätta.

Övrig info

· Två flashbangs är tillåtna, är servern inställd på endast en så kan man ändra det via det här kommandot: ammo_grenade_limit_flashbang 2
· Totalt fyra granater ska en spelare kunna bära på, det ändras via det här kommandot: ammo_grenade_limit_total ”4″
· Det är tillåtet att byta spelare under pauser eller mellan kartbyten. Dock måste spelaren vara registrerad i laget.
· Du kan begära WO (Walk Over) om ditt motståndarlag inte svarat eller kommer in på servern. Du måste ta kontakt med en admin och informera dom om situationen innan det har gått 15 minuter.
· Du kan begära två demos från motståndarlaget om misstanke för fusk eller dylikt uppstår. Begäran måste ske hos en admin omedelbart efter matchen är avslutad. Demot ska vara fullständigt. Dvs innehålla alla matchens rundor.
· Lagledare eller trustee måste befinna sig i på bestämt ställe (det kan vara Teamspeak eller mumble och kanske skype) inför och under turneringens gång. Spelaren skall även använda det nick som den är registrerad med, samt bära lag/klantagg för att underlätta.
· Efter en admin har blivit uppmärksammad om att demo(s) har begärts så har motståndarlaget 15 minuter på sig att ladda upp dom.

Anti-Cheat

· Alla former av fusk är otillåtet och vid beslut kan admin diska hela laget från vidare tävlingar.